Om Sjørring Rideklub

Sjørring Rideklub (SJRK) har tidligere været ejet af Viggo Andersen, der drev stedet. Viggo var med til at skabe en klub med højt til loftet og åbent for alle, der holdte af heste og ridning.

Efteråret 2014, skete det tragiske, at Viggo døde pludseligt. Ved hans død overgik alle hans besiddelser (dvs. ejendommen og alle hestene) til skifteretten, og Sjørring Rideklub befandt sig med ét i et tomrum, hvor både gård og heste var låst fast efter gældende lovgivning.

Men det gamle citat ”Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet” kan uden blinken overføres til Sjørring Rideklub. Stedet blev købt af Thy Produktionsskole, der ville drive deres dyrepasser og skovlinie på stedet. Rideklubben fik lov at leje sig ind, og der opstod et samarbejde, der gjorde at klubben, efter en hård periode, kunne bestå.

Dette fik dog også ende, da Thy Produktionsskole i 2018 måtte lukke ned og stedet blev endnu engang sat tilsalg. Der blev dog hurtigt fundet en løsning og rideklubbens nye samarbejdspartner blev Lasse Korsgaard, som også er ejer af Kraghøjgård økologi.

I Februar 2024 vælger klubben at adskille klub og stald, således Lasse driver stalden og klubben nu kan koncentrere sig om det sociale og hestesporten, som vi elsker. Klubben siger stort tak til Lasse for det fantastiske samarbejde, der gør at klubben stadig i dag kan bestå.

Følg med i klubbens hverdag og resultater på vores Facebooksider: Sjørring Rideklub og Sjørring Voltige